FAQ

Hoe stuur ik kleding op?

Hoe verpak ik mijn zending als ik ervoor kies om de zending door GLS te laten afhalen?

Is mijn zending verzekerd?

Kan ik mijn kleding ook bij u brengen of ophalen om kosten uit te sparen?

Wat is de verwerkingstijd?

Krijg ik een bevestiging?

Kan ik meer stuks tegelijk opsturen?

Als er iets niet in het assortiment staat genoemd, is het dan wel te vermaken?

Kan ik vanaf een buitenlands adres iets opsturen of daar ontvangen?

Indien iets niet vermaakt wordt, omdat het technisch niet kan, of omdat ik een opdracht later wil annuleren. Wat betaal ik dan of welk bedrag krijg ik teruggestort?

Ik ga op vakantie, is het een probleem dat u het pakket bewaard?

Ik heb geen materiaal om te meten of te spelden?

Een bekende van mij kan goed afspelden, mag ik kleding aanleveren voorzien van spelden?

Ik ben niet tevreden over de verwerking, wat nu te doen?

Ik ben van mening dat Kleermakeronline mijn kledingstuk, zodanig heeft verwerkt dat ik het niet meer kan dragen?

Kan ik een recensie plaatsen over jullie dienstverlening?

Mijn vraag staat hier niet tussen?

 

 

Hoe stuur ik kleding op?

 

U maakt een opdracht aan via Kleermakeronline.nl, dit gaat automatisch bij het doorlopen van de stappen. U verpakt uw kleding in een pakket/plastic zak, schrijf voor de volledigheid nog even afzender en ontvanger op het doosje of op een etiket op de plastic zak en u zorgt dat dit pakket klaar staat op de ophaaldatum. Een chauffeur van het vervoersbedrijf GLS komt het dan ophalen.

 

Hoe verpak ik mijn zending als ik ervoor kies om de zending door GLS te laten afhalen? 

 

Verpak uw kleding zodanig dat het onbeschadigd door het bestelproces bij ons kan aankomen. Afhankelijk van het soort en het aantal kleding, is het wikkelen in een plastic zak dat goed afgetaped wordt meestal voldoende.

Wilt u liever een verpakkingsdoos op maat ontvangen waarin u de kleding kunt opsturen?

Klik dan hier om een verpakkingsdoos te bestellen

U ontvangt deze dan zo spoedig mogelijk zodat u de te verzenden kleding kunt verpakken. GLS komt de zending vervolgens afhalen. Het bestelproces duurt in dit geval iets langer.

 

Is mijn zending verzekerd?

 

Jazeker. Uw zending is tot een bedrag van €500,- verzekerd. Mocht u zending door verlies, vermissing of diefstal kwijtraken, dan krijgt u het aankoopbedrag vergoed.

 

Kan ik mijn kleding ook bij u brengen of ophalen om kosten uit te sparen?

 


Ja, u kunt uw kleding brengen en ophalen op de bedrijfslocatie van Riekie Ateliers BV. Er wordt dan geen gebruik gemaakt van de internetsite. De winkel van Riekie Ateliers is open van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00-14.00 uur.

 

Wat is de verwerkingstijd?

 


Kleermakeronline houdt een verwerkingstijd aan van 7 werkdagen, inclusief het ophaal en verzendtraject. Indien u ervoor kiest om een verpakkingsdoos door ons te laten leveren, dan is de verwerkingstijd 1-2 dagen langer.

 

Krijg ik een bevestiging?

 


Ja, u krijgt meerdere bevestigingen. 1. Wanneer u de opdracht besteld. 2 Ontvangst van uw kleding op het atelier. 3. Het moment van verzending vanaf het atelier.

 

Kan ik meer stuks tegelijk opsturen?

 


Ja, u mag meerdere stuks in een pakket verzenden, echter dient u deze wel als aparte artikelen via de website aan te melden. U bespaart verzendkosten per kledingstuk omgerekend.

 

Als er iets niet in het assortiment staat genoemd, is het dan wel te vermaken?

 


Ja, dat is te vermaken. U neemt eerst contact op met kleermakeronline, waarna u een afzonderlijke code krijgt toegezonden over de te bewerken handeling. Met deze code kunt u het bestelproces vervolgen via de website.

 

Kan ik vanaf een buitenlands adres iets opsturen of daar ontvangen?

 


Ja, dat kan, echter moet u wel rekening houden met een langere tijd van verzending en ontvangst en er zal een hoger bedrag aan verzendkosten worden berekend.

 

Indien iets niet vermaakt wordt, omdat het technisch niet kan, of omdat ik een opdracht later wil annuleren. Wat betaal ik dan of welk bedrag krijg ik teruggestort?

 


U krijgt het bedrag van vermaking teruggestort op uw rekening, de onkosten voor verzending blijven voor u.

 

Ik ga op vakantie, is het een probleem dat u het pakket bewaard?

 


Nee, in principe kan een retourdatum worden uitgesteld. Echter geven wij wel de voorkeur op, om dan een ander ontvangstadres op te geven.

 

Ik heb geen materiaal om te meten of te spelden?

 

 

In de webshop van Kleermakeronline kunt u een afspeld- en meetpakketje bestellen. Deze sturen wij u toe met de post. Hiermee kunt u aan de slag.

 

Een bekende van mij kan goed afspelden, mag ik kleding aanleveren voorzien van spelden?

 


Ja, dat kan. In sommige gevallen is het zelfs aan te bevelen. Het belangrijkste is dat de coupeuse een duidelijk beeld krijgt van uw wensen. Eventueel kunt u zelfs de opdracht verduidelijken met foto’s waarop het silhouet van de persoon is te zien, dit kan het beeld verhelderen.

 

Ik ben niet tevreden over de verwerking, wat nu te doen?

 


Kleermakeronline houdt u graag tevreden. U kunt het beste eerst even een mail verzenden naar de klantenservice met uw gegevens en uw verwerkingscode. De klantenservice zal met u contact opnemen en een oplossing genereren naar uw tevredenheid.

 

Ik ben van mening dat Kleermakeronline mijn kledingstuk, zodanig heeft verwerkt dat ik het niet meer kan dragen?

 


Er bestaat een verschil tussen kan en wil dragen. Kleermakeronline neemt haar verantwoordelijkheid op het moment dat een duidelijk verwijt te maken is. Bijvoorbeeld door een leesfout van de coupeuse, 20 cm korter ipv 2 cm. Echter zal Kleermakeronline dan een reëele dagwaarde vergoeden van uw kledingstuk. U dient daarvoor een betaalbewijs te overhandigen met de aankoopdatum van desbetreffend artikel. Kleermakeronline zal met u contact opnemen over de afhandeling ervan. Let op: uw kledingstuk gaat met deze transactie over in eigendom van Kleermakeronline en zal in het verlengde daarvan ook overgedragen moeten worden aan Kleermakeronline. Voorafgaand aan deze vergoeding zal Kleermakeronline eerst een andere technische afwerking voorstellen om u tevreden te stellen met uw kledingstuk.

Kan ik een recensie plaatsen over jullie dienstverlening?

 


Jazeker. Wij zijn erg blij om te horen wat u van onze dienstverlening vindt. U kunt uw recensie plaatsen op onze pagina op Facebook, door een bericht in de tijdlijn te plaatsen. Klik hier om op onze Facebook-pagina terecht te komen.

 

Mijn vraag staat hier niet tussen?

 


Mail uw vraag naar klantenservice@kleermakeronline.nl en wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over uw vraag.

Uw kleding laten vermaken in 4 eenvoudige stappen

Stap 1

Uw wens doorgeven

Stap 2

Uw kleding laten ophalen

Stap 3

Verandering in het atelier

Stap 4

Op ieder gewenst adres weer ontvangen

Deze website is ontwikkeld door eConcepts